Jak powinny zostać zaewidencjonowane dobra kultury oraz przekazane do tych dóbr prawa autorskie?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Anuszewska Monika
Odpowiedzi udzielono: 9 stycznia 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jako Gmina zamawiamy u różnych artystów i twórców: - autorskie projekty graficzne materiałów promocyjnych, odznaczeń i statuetek okolicznościowych, nośników - opracowania treści do materiałów promocyjnych, artykułów promocyjnych - systemy identyfikacji wizualnej - autorskie scenariusze np. filmów/spotów promocyjnych, pokazów na fontannie multimedialnej, wydarzeń/widowisk promocyjnych, - autorskie koncepcje np. koncepcja iluminacji świątecznej, koncepcja kampanii promocyjnej - zdjęcia - wraz z autorskimi prawami zależnymi i majątkowymi do wykorzystania na różnych polach eksploatacji - autorskie rzeźby i instalacje, statuetki - serwisy, witryny internetowe (prawa autorskie do serwisów i kody źródłowe) - licencje do korzystania z utworów (muzycznych, zdjęć) - materiały audiowizualne utrwalone podczas rejestracji koncertów, wydarzeń - ścieżki dźwiękowe - aplikacje komputerowe np. na potrzeby wyświetlania pokazów na fontannie multimedialnej. Z każdym takim dziełem nabywamy w ramach zamówienia prawa autorskie lub licencję (w ramach opłaty za dzieło lub nieodpłatnie - jest to wpisane w umowie).

Czy w takim przypadku np. rzeźba lub obraz powinny być zaewidencjonowane odrębnie na koncie 016 a odrębnie zaś prawa autorskie jako wartości niematerialne i prawne na koncie 020. W przypadku strony internetowej, zdjęć lub utworów muzycznych tylko 020.

Jak należy podejść do tego typu przypadków? Jak określić wartość tych praw?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX