Jak powinno się przeprowadzać kontrolę zarządczą w gminie w przypadku jednostki obsługiwanej i jednostek obsługujących?
PYTANIE
W jaki sposób mają być realizowane standardy kontroli zarządczej (jak również ogólne zasady jej funkcjonowania) w przypadku powierzenia Centrum Usług Wspólnych obowiązków z zakresu obsługi finansowej, rachunkowej (w tym sporządzanie sprawozdań finansowych) oraz administracyjno–organizacyjnej jednostek obsługiwanych (jak szkoły i placówki oświatowe Gminy)?
Czy konieczna jest nowa analiza ryzyka na I i II poziomie KZ?
Tutaj nie ustalono prawa do kontroli, a jedynie do wglądu. CUW (jednostka obsługująca zaliczana do sektora finansów publicznych) zapewnia realizację zadań głównego księgowego z art. 54 ust. 1 u.f.p. (obowiązki z zakresu rachunkowości i sprawozdawczości jednostek obsługiwanych przekazywano w całości). Zatem jaki ma być zakres KZ w przypadku kontroli danej jednostki obsługiwanej.
Czy kontrola KZ jednostki obsługiwanej ma być wspólna z jednostką obsługiwaną i wtedy protokół kontroli podpisują kierownicy tych jednostek albo kontrola ma być podzielona na 2 etapy, tj. jedna kontrola jednostki obsługiwanej w zakresie tylko co do kompetencji kierownika tej jednostki a druga kontrola u kierownika CUW?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX