Jak powinna wyglądać ewidencja zakupu materiałów, a następnie sprzedaż usługi montażu oraz ujęcie wartości zużytych materiałów w kosztach, jeżeli nie jest prowadzony magazyn?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 21 maja 2019 r.
Autor odpowiedzi: Zarzycki Łukasz
Odpowiedzi udzielono: 28 lutego 2014 r.

PYTANIE

Osoba fizyczna prowadzi działalność gospodarczą handlowo-usługową. W ramach działalności przedsiębiorca m.in. świadczy usługi montażu łóżek wodnych, a więc kupuje części i podzespoły, a następnie montuje je u klienta. Koszty są ewidencjonowane na kontach zespołu 4, nie jest prowadzony magazyn.

Jak w takim przypadku powinna wyglądać ewidencja zakupu materiałów, a następnie sprzedaż usługi montażu oraz ujęcie wartości zużytych materiałów w kosztach?

Czy poniższa propozycja jest poprawna:

1)

zakup materiałów (faktura):

Wn konto 401 Zużycie materiałów i energii - wartość netto materiałów

Wn konto 223 Rozliczenie podatku VAT naliczonego - VAT naliczony

Ma konto 202 Rozrachunki z dostawcami - wartość brutto,

2)

korekta kosztów o wartość niewykorzystanych materiałów na koniec miesiąca (remanent):

Makonto 401 Zużycie materiałów i energii - wartość niewykorzystanych materiałów

Wnkonto 310 Materiały - j.w.,

3)

sprzedaż usługi (faktura):

Ma konto 702 Sprzedaż usług działalności podstawowej - przychód (netto)

Ma konto 222 Rozliczenie podatku VAT należnego - VAT należny

Wn konto 201 Rozrachunki z odbiorcami - wartość brutto,

4)

w miesiącu sprzedaży wartość korekty (remanent) z punktu 2 zostanie pomniejszona o wartość materiałów zużytych do wykonania tej usługi?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX