Jak powinna wyglądać ewidencja zakupu materiałów, a następnie sprzedaż usługi montażu oraz ujęcie wartości zużytych materiałów w kosztach, jeżeli nie jest prowadzony magazyn?
PYTANIE
Osoba fizyczna prowadzi działalność gospodarczą handlowo-usługową. W ramach działalności przedsiębiorca m.in. świadczy usługi montażu łóżek wodnych, a więc kupuje części i podzespoły, a następnie montuje je u klienta. Koszty są ewidencjonowane na kontach zespołu 4, nie jest prowadzony magazyn.
Jak w takim przypadku powinna wyglądać ewidencja zakupu materiałów, a następnie sprzedaż usługi montażu oraz ujęcie wartości zużytych materiałów w kosztach?
Czy poniższa propozycja jest poprawna:
zakup materiałów (faktura):
Wn konto 401 Zużycie materiałów i energii - wartość netto materiałów
Wn konto 223 Rozliczenie podatku VAT naliczonego - VAT naliczony
Ma konto 202 Rozrachunki z dostawcami - wartość brutto,
korekta kosztów o wartość niewykorzystanych materiałów na koniec miesiąca (remanent):
Makonto 401 Zużycie materiałów i energii - wartość niewykorzystanych materiałów
Wnkonto 310 Materiały - j.w.,
sprzedaż usługi (faktura):
Ma konto 702 Sprzedaż usług działalności podstawowej - przychód (netto)
Ma konto 222 Rozliczenie podatku VAT należnego - VAT należny
Wn konto 201 Rozrachunki z odbiorcami - wartość brutto,
w miesiącu sprzedaży wartość korekty (remanent) z punktu 2 zostanie pomniejszona o wartość materiałów zużytych do wykonania tej usługi?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX