Jak powinna wyglądać ewidencja księgowa faktury korygującej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Błaszko Adam
Odpowiedzi udzielono: 21 stycznia 2014 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W 2010 r. gmina przekazała dokumentem PT do innej jednostki wybudowany budynek mieszkalno-usługowy. W grudniu 2013 r. gmina otrzymała od firmy ENEA fakturę korygującą zmniejszającą wartość wykonanej usługi (opłata przyłączeniowa) i zwrot pieniędzy, które przekazano na konto dochodów budżetowych. Zmniejszenie wartości opłaty przyłączeniowej podyktowane było zmianą funkcji użytkowej części lokali, w związku z czym zmniejszona została deklarowana moc zapotrzebowania na energię elektryczną. Decyzja o zmianie funkcji użytkowej części lokali zapadła przed oddaniem budynku do użytkowania i przyjęciem go na stan środków trwałych.

Jakie księgowania powinny być dokonane i na jakich kontach?

Czy informacja o zmianie powinna być przekazana do jednostki, która otrzymała środek trwały (tam jest amortyzacja i umorzenie)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX