Jak powinien postąpić pracodawca, jeżeli pracownik nie stawia się do pracy i nie przedstawia zaświadczenia o niezdolności do pracy?
PYTANIE
Pracodawca poinformował pracownicę, że z uwagi na zmiany organizacyjne komórka, w której jest zatrudniona od 1 stycznia przyszłego roku będzie podlegała pod inny pion (dotychczas pion obsługi klienta, obecnie pion sprzedaży). Nie ulegają zmianie warunki umowy o pracę, tj. stanowisko, wynagrodzenie, czas pracy, następuje jedynie niewielka zmiana zakresu czynności (jeden dodatkowy punkt - przy czym należy zaznaczyć, że czynności w nim zawarte pracownica może zrealizować bez wysiłku w normalnym czasie pracy). Jedyną zmianą jest tak naprawdę osoba bezpośredniego przełożonego. Podczas rozmowy pracownica oświadczyła, że w związku z tą zmianą żąda kilkutysięcznej podwyżki. Ponieważ żądanie nie zostało spełnione, następnego dnia pracownica nie pojawiła się w pracy informując dotychczasową przełożoną o kilkudniowym zwolnieniu lekarskim. Po zakończeniu zwolnienia, przez okres dwóch tygodni nie dostarczyła następnego (mimo, że kilkakrotnie pojawiła się w miejscu wykonywania pracy). Poinformowała tylko ustnie, że zwolnienie trwa nadal.
Jak powinien zachować się w tej sytuacji pracodawca? Jakie środki dopuszczone prawem może zastosować żeby rozwiązać ten problem? Jak reagować na brak dokumentów usprawiedliwiających nieobecność w pracy? Jak postąpić w razie odmowy podjęcia pracy na tych samych warunkach, a jedynie pod nowym kierownictwem, w sytuacji kiedy nie przedstawiono wypowiedzenia zmieniającego, ponieważ uznano, że nie ulegają zmianie warunki umowy o pracę?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX