Jak powinien postąpić organ w przypadku zmian wydanych wcześniej decyzji dotyczących zbierania odpadów?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 21 lutego 2019 r.
Autor odpowiedzi: Ćwiek Piotr
Odpowiedzi udzielono: 4 stycznia 2019 r.

PYTANIE

Zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z 20.07.2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw - dalej u.z.u.o. posiadacz odpadów, który przed dniem wejścia w życie tej ustawy uzyskał zezwolenie na zbieranie odpadów ... jest obowiązany w terminie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy (czyli do dnia 4 września 2019 r.), złożyć wniosek o zmianę posiadanej decyzji podając wymogi tego artykułu oraz załączając dokumenty wskazane w art. 14 ust. 2 w/w ustawy. Stosownie do zapisów art. 14 ust. 7 w/w ustawy właściwy organ zmienia decyzje, o których mowa w ust. 1, wskazując:

1) maksymalną masę poszczególnych rodzajów odpadów i maksymalną łączną masę wszystkich rodzajów odpadów, które mogą być magazynowane w tym samym czasie oraz które mogą być magazynowane w okresie roku;

2) największą masę odpadów, które mogłyby być magazynowane w tym samym czasie w instalacji, obiekcie budowlanym lub jego części lub innym miejscu magazynowania odpadów, wynikającą z wymiarów instalacji, obiektu budowlanego lub jego części lub innego miejsca magazynowania odpadów;

3) całkowitą pojemność (wyrażoną w Mg) instalacji, obiektu budowlanego lub jego części lub innego miejsca magazynowania odpadów;

4) wymagania wynikające z warunków ochrony przeciwpożarowej instalacji, obiektu budowlanego lub jego części lub innego miejsca magazynowania odpadów.

Wśród tych wymogów nie ma warunków dotyczących "wizyjnego systemu kontroli miejsca magazynowania odpadów" – art. 25 ust. 6a ustawy o odpadach, ani też mowy o kontrolach wskazanych w art. 41a ustawy o odpadach.

Jak zatem powinien postąpić organ w przypadku zmian wydanych wcześniej decyzji dotyczących zbierania odpadów?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX