Jak należy wyliczyć zaliczkę podatkową pracownikowi z tytułu wynagrodzenia, który zostaje zwolniony, ale wypłata wynagrodzenia za dany miesiąc jest wypłacana w kolejnym miesiącu?
PYTANIE
Jak należy wyliczyć zaliczkę podatkową pracownikowi z tytułu wynagrodzenia, który zostaje zwolniony, ale wypłata wynagrodzenia za dany miesiąc jest wypłacana w kolejnym miesiącu?
Przykład:
Pracownik zostaje zwolniony z dniem 31 sierpnia 2012 r. W firmie jest przyjęta zasada, że wynagrodzenia za dany miesiąc mają zawsze przesuniętą datę wypłaty (5 kolejnego miesiąca).
Czy przy wyliczaniu zaliczki podatkowej z tytułu wynagrodzenia za sierpień (wypłacanego 5 września) powinniśmy dla tego pracownika zastosować koszty uzyskania przychodu i ulgę podatkową?
Dodatkowo pracownik ten w czasie zatrudnienia miał zwiększone koszty uzyskania przychodu (zamieszkuje poza miejscowością, w której wykonuje pracę).
Jeśli należy zastosować koszty uzyskania przychodu, to czy nadal zwiększone – czy zwykłe?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX