Jak należy wyliczyć zaliczkę podatkową pracownikowi z tytułu wynagrodzenia, który zostaje zwolniony, ale wypłata wynagrodzenia za dany miesiąc jest wypłacana w kolejnym miesiącu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2019 r.
Autor odpowiedzi: Ziółkowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 18 września 2012 r.

PYTANIE

Jak należy wyliczyć zaliczkę podatkową pracownikowi z tytułu wynagrodzenia, który zostaje zwolniony, ale wypłata wynagrodzenia za dany miesiąc jest wypłacana w kolejnym miesiącu?

Przykład:

Pracownik zostaje zwolniony z dniem 31 sierpnia 2012 r. W firmie jest przyjęta zasada, że wynagrodzenia za dany miesiąc mają zawsze przesuniętą datę wypłaty (5 kolejnego miesiąca).

1.

Czy przy wyliczaniu zaliczki podatkowej z tytułu wynagrodzenia za sierpień (wypłacanego 5 września) powinniśmy dla tego pracownika zastosować koszty uzyskania przychodu i ulgę podatkową?

2.

Dodatkowo pracownik ten w czasie zatrudnienia miał zwiększone koszty uzyskania przychodu (zamieszkuje poza miejscowością, w której wykonuje pracę).

Jeśli należy zastosować koszty uzyskania przychodu, to czy nadal zwiększone – czy zwykłe?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX