Jak należy wprowadzić wyposażenie do ewidencji środków trwałych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gawron Jacek
Odpowiedzi udzielono: 26 sierpnia 2010 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma zakupiła lokal z wyposażeniem. Firma, która sprzedała nam lokal przekazała nam oświadczenie o wartości mebli, ale sprzed 4 lat (wartość początkowa w dniu przyjęcia ich do użytkowania przez tą firmę w 2006 r. wynosiła 25 tys. brutto). Część mebli jest wbudowana w lokal (szafa wnękowa), a część nie (biurka, lodówka, regały)

Jak należy wprowadzić wyposażenie do ewidencji środków trwałych?

Czy należy kwotę zakupu lokalu pomniejszyć o wartość mebli jaką nam podali, pomimo że wartość rynkowa na dzień dzisiejszy jest inna?

Czy należy wartość lokalu pomniejszyć o wartość mebli z uwzględnieniem ich amortyzacji (4 lata)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX