Jak należy prowadzić kartę przekazania odpadów, jeśli usługi sprzątania i odbierania odpadów komunalnych prowadzą dwie firmy działające jako konsorcjum?
PYTANIE
Dwie firmy działając w konsorcjum, realizują usługi sprzątania terenu na rzecz zamawiającego i odbierają odpady komunalne. Każda z firm odbiera odpady ze swojego terenu prac i zagospodarowuje je w dalszej kolejności we własnym zakresie (bez udziału drugiej strony konsorcjum). W umowie konsorcjum pomiędzy firmami kwestia gospodarowania odebranymi odpadami nie została uwzględniona - wobec powyższego rozumie się, że posiadaczem odebranych odpadów staje się firma, która w rzeczywistości odebrała ich daną ilość (z dotyczącej jej części umowy) i jest zobowiązana do ich dalszego zagospodarowania. Jednocześnie zamawiający zgodnie z umową życzy sobie, aby karty przekazania odpadów komunalnych odebranych z terenu realizacji prac były wystawiane tylko na lidera konsorcjum i obejmowały całość odpadów odebranych przez obie firmy biorące udział w konsorcjum. Każda z firm wykonujących prace chce jednak uwzględnić na kartach tylko rzeczywiste ilości odebranych przez siebie odpadów, aby uniknąć dodatkowej dokumentacji dotyczącej dalszego przekazywania odpadów między stronami konsorcjum.
Czy zamawiający ma prawo żądać KPO tylko od lidera konsorcjum na całość odpadów odebranych, których cześć w rzeczywistości została odebrana przez inną firmę?
Jak prowadzić KPO i kartę ewidencji w przedstawionej powyżej sytuacji, aby dokumenty były zgodne z rzeczywistością?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX