Jak należy prawidłowo interpretować przepisy dotyczące rozliczania dotacji przeznaczonej na kształcenie specjalne?
PYTANIE
Jesteśmy niepubliczną szkołą podstawową, posiadającą cztery oddziały integracyjne oraz jeden specjalny. Nie posiadamy oddziałów ogólnodostępnych. Dotacja przekazana na uczniów i wychowanków, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych oraz na uczniów oddziałów integracyjnych w szkołach może być wykorzystana wyłącznie na pokrycie wydatków związanych z realizacją zadań związanych z organizacją kształcenia specjalnego, zatem całość dotacji otrzymanej w 2019 rozliczyłam na kształcenie specjalne (wydatki na realizację zadań związanych z organizacją kształcenia specjalnego oraz na realizację zadań innych określonych w ustawie, w wysokości wyrażonej wzorem zawartym w art. 35 ust. 5 pkt 4 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych). Samorząd zarzuca nam, że kwotę otrzymaną zgodnie z rozdziałem budżetowym 80150 na uczniów pełnosprawnych w oddziałach integracyjnych powinnam rozliczyć jako dotację na uczniów pełnosprawnych, a wyłącznie dotację otrzymaną na dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym wagę P8 na kształcenie specjalne. Które stanowisko jest słuszne?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX