Jak należy prawidłowo interpretować przepisy dotyczące rozliczania dotacji przeznaczonej na kształcenie specjalne?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Piszko Agata
Odpowiedzi udzielono: 4 lutego 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy niepubliczną szkołą podstawową, posiadającą cztery oddziały integracyjne oraz jeden specjalny. Nie posiadamy oddziałów ogólnodostępnych. Dotacja przekazana na uczniów i wychowanków, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych oraz na uczniów oddziałów integracyjnych w szkołach może być wykorzystana wyłącznie na pokrycie wydatków związanych z realizacją zadań związanych z organizacją kształcenia specjalnego, zatem całość dotacji otrzymanej w 2019 rozliczyłam na kształcenie specjalne (wydatki na realizację zadań związanych z organizacją kształcenia specjalnego oraz na realizację zadań innych określonych w ustawie, w wysokości wyrażonej wzorem zawartym w art. 35 ust. 5 pkt 4 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych). Samorząd zarzuca nam, że kwotę otrzymaną zgodnie z rozdziałem budżetowym 80150 na uczniów pełnosprawnych w oddziałach integracyjnych powinnam rozliczyć jako dotację na uczniów pełnosprawnych, a wyłącznie dotację otrzymaną na dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym wagę P8 na kształcenie specjalne. Które stanowisko jest słuszne?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX