Jak należy postąpić w sytuacji, gdy ze względu na błąd pracownika organu przyznającego świadczenie rodzinne źle został wyliczony dochód?
PYTANIE
Jak należy postąpić w sytuacji, kiedy podczas rozpatrywania wniosku na nowy okres zasiłkowy organ ustalił, że w poprzednim okresie zasiłkowym, poprzez błąd we wprowadzaniu dochodu źle został wyliczony dochód?
Wnioskodawca nabył prawo i pobrał świadczenia za cały okres zasiłkowy. Decyzja jest już zakończona – wykonała się – okres zasiłkowy, na który obowiązywała zakończył się. Po przeliczeniu dochodu okazuje się, że dochód przekraczał kryterium i wnioskodawca był uprawniony do świadczeń, ale wg zasady zł za zł. Różnica pomiędzy świadczeniami przysługującymi a wypłaconymi jest świadczeniem nienależnym.
Ale czy w tej sytuacji możemy mówić o świadczeniu nienależnie pobranym, jeżeli to nie z winy wnioskodawcy błędnie przyznano i wypłacono świadczenia?
Jaką procedurę powinien wszcząć Organ, wystąpić do SKO o stwierdzenie nieważności decyzji, czy wznowić postępowanie?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX