Jak należy obliczać ekwiwalent pieniężny za niewykorzystany urlop nauczycielowi szkoły feryjnej?
PYTANIE
Jakie argumenty przemawiają za tym, że w przypadku wypłacania nauczycielowi zatrudnionemu w szkole "feryjnej" ekwiwalentu pieniężnego za niewykorzystany urlop wypoczynkowy, jego wymiar określony w art. 66 ust. Karty Nauczyciela wynoszący 8 tygodni (56 dni) dzielimy przez 10 miesięcy, a nie przez 12 miesięcy?
W większości szkół ekwiwalent liczony jest w taki sposób, że: 56 dni dzieli się przez 10 miesięcy i przyjmuje się, że za jeden miesiąc pracy nauczyciel nabywa prawo do 5,6 dnia urlopu, a po zaokrągleniu 6 dniom urlopu. Natomiast są szkoły gdzie 56 dni dzielą przez 12 miesięcy i przyjmują, że nauczyciel nabywa prawo do 4,6 dnia urlopu, po zaokrągleniu do 5 dni. W taki sposób niektóre organy prowadzące oszczędzają na każdym miesiącu 1 dzień urlopu.
Jakie są w tej sprawie komentarze doktryny?
Czy jest już ukształtowane orzecznictwo sądowe?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX