Jak księgować wymieniane zużyte części w urządzeniach, które uległy uszkodzeniu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Topulniak Michał
Odpowiedzi udzielono: 24 października 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy autoryzowanym serwisem urządzeń sprzedawanych przez producenta. Producent udziela gwarancji na sprzedane urządzenie klientowi, a następnie zleca nam opiekę serwisową w czasie udzielonej klientowi gwarancji na zasadzie stałej opieki serwisowej fakturowanej przez Nas co miesiąc w formie ryczałtu. Momentem przejęcia przez nas urządzenia w obsługę gwarancyjna jest jego uruchomienie.

Jak księgować wymieniane w urządzeniach podzespoły, które uległy uszkodzeniu?

Nasz serwis kupuje od producenta urządzenia podzespoły do niego na zapas i ewidencjonuje je na swoim magazynie, następnie w przypadku awarii urządzenia i konieczności wymiany zepsutego podzespołu w urządzeniu, które uległo zepsuciu następuje zużycie tej części z naszego magazynu w ramach naszej obsługi serwisowej. Wymontowana zepsuta część oddawana jest do producenta urządzenia, producent reklamuje oddany podzespół u swojego dostawcy, w przypadku uznania reklamacji oddaje nam część nowa wolną od wad. Jak powinniśmy księgować te operacje tj.zużycia części, podzespołu z naszego magazynu wcześniej kupionego od producenta urządzenia, na która również jest gwarancja i tego podzespołu który wraca do nas od producenta urządzenia po uznaniu reklamacji przez pierwotnego dostawce danego podzespołu, co jeśli pierwotny dostawca podzespołu nie uzna gwarancji.

Jakie dokumenty maja być wystawione, żeby prawidłowo przedstawić przebieg operacji gospodarczej?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX