Jak fundacja powinna rozliczać się ze swoim oddziałem?
PYTANIE
Fundacja (która sporządza sprawozdanie łączne fundacji i oddziału) musi przeorganizować plan kont zgodnie ze wskazaniami rozporządzenia w sprawie zaleceń dotyczących standardu rachunku kosztów u świadczeniodawców. Musi również zmienić sposób rozliczenia między fundacją a oddziałem. Do tej pory rachunki były brane w 99% na fundację, w oddziale zaś były płace pracowników i związane z tym wydatki. Następnie miesięcznie było robione sprawozdanie w oddziale z podziałem na rodzaje działalności (NFZ i oświata) i przenoszone do fundacji. Teraz to wszystko ma być fakturowane na oddział. Media pozostają dalej zgodnie z umowami na fundację - fundacja otrzymuje rachunki i je płaci.
W jaki sposób koszt np. gazu za miesiąc styczeń po otrzymaniu faktury przenieść na oddział?
Faktura musi być podzielona na: 5% wartości pozostaje w fundacji, 20% do oddziału na działalność medyczną, a 75% to działalność oświatowa.
Czy wystarczy gdy fundacja zrobi sprawozdanie miesięczne dla centrum ujmujące poszczególne rodzaje kosztów (gaz, woda, prąd...) i na tej podstawie oddział "zapłaci" fundacji za te koszty?
Czy też trzeba robić na każdy koszt np. "refakturę" i dopiero za nią oddział zapłaci fundacji?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX