Jak długo OPS powinien prowadzić postępowanie w sprawie dodatku osłonowego i czekać na nawiązanie kontaktu z wnioskodawcą?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Tyra Bożena
Odpowiedzi udzielono: 22 marca 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zwracam się z prośbą o udzielenie informacji, jakie kolejne kroki prawne można podjąć w sprawie dodatku osłonowego.

Dnia 13.09.2022 r. strona złożyła w Ośrodku wniosek o wypłatę dodatku osłonowego. Dnia 29.11.2022 r. została wydana informacja o przyznaniu dodatku osłonowego w kwocie 500,00 zł. Powyższe świadczenie zostało przekazane na nr rachunku bankowego wskazany we wniosku o wypłatę dodatku osłonowego.

Rachunek ten nie należy jednak do wnioskodawcy, ale innej osoby, która we wniosku wymieniona została jako właściciel konta. Po kilku dniach świadczenie zostało zwrócone na konto Ośrodka. W tytule przelewu osoba, która zwróciła świadczenia wpisała "dziękuje bardzo, ale na pewno są bardziej potrzebujący, pozdrawiam serdecznie".

Ośrodek Pomocy Społecznej próbował nawiązać kontakt z wnioskodawcą, wielokrotnie dzwoniąc na nr telefonu oraz pisząc wiadomość na adres mailowy wskazane we wniosku. Wysłano również za pośrednictwem poczty tradycyjnej pismo z prośbą o wskazanie nowego numeru rachunku bankowego, na który powyższe świadczenie będzie mogło być przekazane.

Przesyłka została odebrana przez dorosłego domownika, ale nie był nim wnioskodawca. Do dnia dzisiejszego strona nie nawiązała kontaktu z tutejszym organem. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że strona przebywa poza granicami kraju.

Czy jest możliwość zakończyć postępowanie?

Jak długo OPS powinien prowadzić postępowanie w sprawie dodatku osłonowego i czekać na nawiązanie kontaktu z wnioskodawcą?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX