Czy zasady przeprowadzania kontroli przez komisję rewizyjną powinna określić rada gminy w uchwale nadającej statut gminy?
PYTANIE
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej zwraca się z prośbą o opinię prawną na temat przeprowadzonej kontroli Klubu Senior + przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy.
W dniach 12.04.2021 r. - 24.05.2021 r. Komisja Rewizyjna przeprowadzała kontrolę wydatków środków przeznaczonych na realizację Klubu Senior + działającego w strukturze GOPS. Kontrolą objęto okres 23.11.2018 r. - 31.12.2020 r. W dniu 25.05.2021 r. do OPS dostarczono jeden egzemplarz protokołu Nr 19/2021 podpisanego przez zastępcę przewodniczącego Komisji Rewizyjnej oraz dwóch członków. Kierownik GOPS nie podpisał protokołu, gdyż nie zgadzał się z przedstawionym wynikiem kontroli i w wyznaczonym w protokole terminie wniósł pisemne zastrzeżenia i uwagi. Pismo złożono wraz z niepodpisanym protokołem do Biura Rady w dniu 02.06.2021 r.
Czy w świetle obowiązujących przepisów prawa na dzień 27.06.2021 r. kontrola Komisji Rewizyjnej Rady Gminy była kontrolą zakończoną?
Ile protokołów pokontrolnych powinien otrzymać kierownik kontrolowanej jednostki?
Jeżeli zastrzeżenia i uwagi kierownika jednostki są zasadne, to czy Komisja Rewizyjna ma obowiązek zmienić treść protokołu i przedstawić go kierownikowi jednostki?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX