Czy zasady przeprowadzania kontroli przez komisję rewizyjną powinna określić rada gminy w uchwale nadającej statut gminy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kucharski Dominik
Odpowiedzi udzielono: 8 czerwca 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej zwraca się z prośbą o opinię prawną na temat przeprowadzonej kontroli Klubu Senior + przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy.

W dniach 12.04.2021 r. - 24.05.2021 r. Komisja Rewizyjna przeprowadzała kontrolę wydatków środków przeznaczonych na realizację Klubu Senior + działającego w strukturze GOPS. Kontrolą objęto okres 23.11.2018 r. - 31.12.2020 r. W dniu 25.05.2021 r. do OPS dostarczono jeden egzemplarz protokołu Nr 19/2021 podpisanego przez zastępcę przewodniczącego Komisji Rewizyjnej oraz dwóch członków. Kierownik GOPS nie podpisał protokołu, gdyż nie zgadzał się z przedstawionym wynikiem kontroli i w wyznaczonym w protokole terminie wniósł pisemne zastrzeżenia i uwagi. Pismo złożono wraz z niepodpisanym protokołem do Biura Rady w dniu 02.06.2021 r.

Czy w świetle obowiązujących przepisów prawa na dzień 27.06.2021 r. kontrola Komisji Rewizyjnej Rady Gminy była kontrolą zakończoną?

Ile protokołów pokontrolnych powinien otrzymać kierownik kontrolowanej jednostki?

Jeżeli zastrzeżenia i uwagi kierownika jednostki są zasadne, to czy Komisja Rewizyjna ma obowiązek zmienić treść protokołu i przedstawić go kierownikowi jednostki?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX