Czy zasada społecznej odpowiedzialności biznesu może mieć charakter promocji firmy i czy świadczenia z tego tytułu będą mogły być zwolnione z opodatkowania?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kowalski Artur
Odpowiedzi udzielono: 12 grudnia 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Grupa mieszkańców niewielkiej miejscowości ma zamiar organizować we własnym zakresie cykliczne (np. comiesięczne) spotkania połączone z koncertami muzycznymi czy spotkaniami z twórcami z różnych dziedzin sztuki. By uniknąć zbędnych z ich punktu widzenia formalności, nie zamierzają powoływać np. stowarzyszenia, zaś koszty każdego ze spotkań dzielić równo na jego uczestników (grono tych osób będzie zmienne, gdyż spotkania będą co do zasady otwarte praktycznie dla każdego, choć oczywiście w szczególności dla mieszkańców gminy i okolicznych miejscowości). Nie będzie uzyskiwana żadna nadwyżka finansowa (zysk) ze spotkań. Spotkania będą się odbywać w siedzibie miejscowej firmy, która w ramach szeroko stosowanej przez tę firmę w prowadzonej działalności zasady społecznej odpowiedzialności biznesu będzie udostępniać nieodpłatnie w pełni wyposażoną i dostosowaną do takich celów salę.

Czy zakładając, że taki pozbawiony formy prawnej sposób organizacji spotkań jest prawidłowy?

Uczestnicy spotkań uzyskają przychód z nieodpłatnych świadczeń ze strony firmy udostępniającej jej majątek.

Czy takie ewentualne świadczenie winno być opodatkowane?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX