Czy zabezpieczenie placówki medycznej w rejestrator rozmów telefonicznych lub system rejestrujący rozmowy telefoniczne, z zapewnieniem archiwizacji nagrań zgodnie z przepisami, należy traktować jako inną formę monitoringu w rozumieniu art. 22(3) § 4 kodeksu pracy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Łokaj Maciej
Odpowiedzi udzielono: 20 lutego 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zgodnie z treścią Załącznika do rozporządzenia Ministra Zdrowia z 28.06.2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej w przypadku udzielania świadczeń w ramach nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej - warunkiem koniecznym jest zabezpieczenie przez PWDL odpowiedniego sprzętu i aparatury medycznej, a konkretnie zgodnie z cz. IV pkt 4 Załącznika PWDL ma obowiązek zabezpieczyć jednostkę w rejestrator rozmów telefonicznych lub system rejestrujący rozmowy telefoniczne, z zapewnieniem archiwizacji nagrań. Czy taką formę monitoringu należy traktować jako inną formę monitoringu w rozumieniu art. 223 § 4 kodeksu pracy, a co za tym idzie wprowadzić to rozwiązanie odpowiednio w regulaminie pracy albo układzie zbiorowym pracy? W jaki sposób należy zrealizować obowiązek informacyjny z art. 13 RODO? Czy jako formułę nagraną na automatycznej sekretarce, z możliwością wysłuchania wersji skróconej i wersji pełnej czy też wystarczą formy stosowane w PWDL - informacja na stronie internetowej i klauzula w miejscu udzielania świadczeń?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX