Czy wzór karty, który jest wprowadzony rozporządzeniem można modyfikować w zakresie zbieranych danych, jeśli administrator uzna, że te dane są nadmiarowe?
PYTANIE
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 24.12.2002 r. w sprawie szczegółowych zasad oraz trybu uznawania zdarzenia za wypadek w drodze do pracy lub z pracy, sposobu jego dokumentowania, wzoru karty wypadku w drodze do pracy lub z pracy oraz terminu jej sporządzania, wzoru karty wypadku w drodze do pracy lub z pracy oraz terminu jej sporządzania, na okoliczność wypadku sporządza się kartę wypadku. Jeden egzemplarz karty (a więc i dane osobowe) przekazuje się zgodnie z par. 4 do poszkodowanego lub członka jego rodziny. Drugi egzemplarz pozostaje w dokumentacji powypadkowej. W karcie są zbierane m.in. dane świadków wypadku: imię, nazwisko i adres zamieszkania. O ile w egzemplarzu przechowywanym w dokumentacji powypadkowej w BHP jest to uzasadnione, o tyle może być nadmiarowe przekazywanie adresu zamieszkania świadka poszkodowanemu.
Czy wzór karty, który jest wprowadzony rozporządzeniem można modyfikować w zakresie zbieranych danych (np. poprzez niewypełnianie np. adresu zamieszkania świadka na egzemplarzu przekazywanym poszkodowanemu), jeśli administrator uzna, że te dane są nadmiarowe?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX