Czy wyznaczenie zamawiającego przez organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego wymaga jednoczesnego udzielenia pełnomocnictwa czy też zawarcia porozumienia?
PYTANIE
Jednostka gminy - Centrum Usług Wspólnych planuje zamówić oprogramowanie (m.in. kompleksowe zarządzanie oświatą, obsługa finansowo-księgowa, centralizacja VAT) dla jednostek objętych obsługa przez Centrum Usług Wspólnych, dla tego CUW, ale też do wykorzystywania przez gminę (np. wydział zajmujący się oświatą; inwestycjami itd.).
Czy zgodnie z art. 41 PZP organ wykonawczy gminy ma zarządzeniem wyznaczyć tę jednostkę, czyli Centrum Usług Wspólnych do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia i (!) udzielenia zamówienia na rzecz wszystkich jednostek?
Czy wobec tego, że z oprogramowania mają korzystać także wydziały (gmina), to gmina jako zamawiający ma jednocześnie powierzyć przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia przez Centrum Usług Wspólnych i udzielić jemu pełnomocnictwa do działania w imieniu i na rzecz gminy?
Czy wobec takiego rozwiązania dojdzie jednocześnie do wspólnego przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia i jest konieczne zawarcie porozumienia zawartego przez wyznaczonego zamawiającego - Centrum Usług Wspólnych i gminę (zgodnie z art. 38 ust. 2 PZP)?
Innymi słowy, czy w opisanym stanie faktycznym konieczne jest wyznaczenie zamawiającego przez organ wykonawczy, udzielenie pełnomocnictwa i zawarcie porozumienia?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX