Czy wystawienie faktury korygującej zerującej transakcję, z uwagi na błędnego nabywcę jest prawidłowe?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Styczyński Rafał
Odpowiedzi udzielono: 13 stycznia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka wystawiła w czerwcu fakturę na błędnego kontrahenta. W grudniu 2019 r. zauważyła ten błąd. Faktura pierwotna trafiła do błędnego odbiorcy, który nie jest w posiadaniu tej faktury i nie może jej zwrócić Spółce. Planuje wystawić korektę faktury do zera w grudniu i zaliczyć ją w VAT w momencie otrzymania potwierdzenia odbioru przez kontrahenta, na którego była błędnie wystawiona faktura. Następnie planuje wystawić fakturę na prawidłowego kontrahenta z datą wystawienia grudniową, ale datą zakończenia usługi w czerwcu 2019 i skorygować deklarację VAT za 06.2019 i JPK.

Czy takie postępowanie jest prawidłowe?

Co w przypadku, gdy w 06.2019 mieliśmy kwotę VAT do przeniesienia, którą w kolejnych miesiącach urząd nam zwrócił?

Kwota VAT była w 06.2019 prawidłowa, jednak jak dokonamy korekty VAT, to kwota do zwrotu będzie mniejsza, gdyż korekta rozliczy się dopiero w 12.2019.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX