Czy wystawianie negatywnych opinii o firmie może stanowić podstawę wypowiedzenia?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sikorska Katarzyna
Odpowiedzi udzielono: 22 marca 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W lutym tego roku zakład pracy został przejęty na nowego pracodawcę wraz z pracownikami. W trakcie przejęcia jedna z przejętych pracownic przebywała na urlopie wychowawczym. Początkowo nowy pracodawca miał trudność w nawiązaniu kontaktu z ww pracownicą, lecz ostatecznie wyraziła ona chęć powrotu do pracy po urlopie. W związku z tym pracodawca wystawił i przekazał skierowanie na badania lekarskie, które podobno są w trakcie realizacji. Pod koniec urlopu wychowawczego pracownica opublikowała w Internecie negatywną opinię na temat nowego zakładu pracy (pomimo, że nie przepracowała ona ani jednego dnia w nowym zakładzie pracy). Publikacja opinii nastąpiła pod panieńskim nazwiskiem (zmieniła je jeszcze przed przejęciem zakładu pracy) myśląc, że nowy pracodawca nie domyśli się, że to właśnie ona negatywnie się wyraziła na temat zakładu pracy. W skutek tej publikacji ze strony pracodawcy nastąpiła utrata zaufania do pracownika. Pracodawca zdaje sobie sprawę, że pracownik jest pod ochroną po urlopie wychowawczym, jednak w mniemaniu pracodawcy pracownica naruszyła podstawowy obowiązek pracowniczy jakim jest dbanie o dobre imię firmy.

Czy wystawianie negatywnych opinii (czyli nie spełnienie obowiązku dbania o dobre imię firmy) może stanowić podstawę wypowiedzenia pracownicy umowy o pracę po powrocie z urlopu wychowawczego?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX