Czy wykonywanie przez pracowników pracy w dwóch spółkach na podstawie różnych tytułów jest zgodne z obowiązującymi przepisami?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Drzewiecka Ewa
Odpowiedzi udzielono: 12 września 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Biuro rachunkowe będące spółką z o.o. prowadzi obsługę księgową i kadrowo płacową swoich klientów w pełnym zakresie oraz świadczy usługi doradztwa podatkowego. Obecnie udziałowcy biura rachunkowego utworzyli drugą spółkę z o.o., która w zakresie działalności ma inne usługi jak np. organizowanie szkoleń BHP, ale poza tym przejmie pewne czynności dla niektórych firm od biura rachunkowego. Będą to tzw. usługi biurowe takie jak: wprowadzanie faktur do programu księgowego, prowadzenie dokumentacji kadrowo płacowej, w tym sporządzanie list płac. W nowej spółce czynności biurowe będą wykonywane przez pracowników biura rachunkowego na podstawie umów zleceń i o dzieło (w biurze wszyscy pracownicy zatrudnieni są na umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy).

Czy wykonywanie przez tych samych pracowników pracy w dwóch spółkach na podstawie różnych tytułów będzie zgodne z obowiązującymi przepisami?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX