Czy wydatki z tytułu utworzenia i funkcjonowania biura sprzedaży powinny być kwalifikowane jako koszt bezpośrednio związany z przychodem?
PYTANIE
Jak rozliczyć podatkowo koszt biura sprzedaży w spółce deweloperskiej?
Spółka buduje budynek mieszkalny i dział handlowy doprowadza do podpisania umowy z nabywcą mieszkania. Nabywcy wpłacają zaliczki na poczet mieszkań, ale końcowe przeniesienie własności nastąpi dopiero w dniu ostatecznego rozliczenia. Przeniesienie prawa własności mieszkań rozpocznie się w grudniu 2012 r.
W celu usprawnienia sprzedaży spółka przygotowała biuro sprzedaży, w skład kosztów którego wchodzą w szczególności: wyposażenie (np. kanapy, lampy), sprzątanie biura, adaptacja pomieszczenia na biuro sprzedaży, aranżacja biura sprzedaży, koszty związane z utrzymaniem biura sprzedaży.
Czy koszty te można potraktować jako koszty bezpośrednio związane z przychodem i zaewidencjonować w koszty proporcjonalnie do uzyskiwanych przychodów tzn. począwszy od grudnia 2012 r., czy jako inne koszty niż bezpośrednio związane z przychodem i zaewidencjonować w dacie poniesienia?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX