Czy w sytuacji, gdy zostanie stwierdzone przez zamawiającego, że oferta zawiera oczywistą omyłkę, jest on zobowiązany do poprawienia takiej omyłki?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Banasik Paweł
Odpowiedzi udzielono: 18 sierpnia 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym, bez negocjacji na zakup sprzętu komputerowego, jedna oferta. W formularzu ofertowym oferent wpisał cenę w formacje netto/VAT/brutto (obliczone poprawnie), jednocześnie różniącą się o ok. 1 zł kwotę słownie. Dodatkowo, w tym samym formularzu ofertowym, zamawiający wymagał wpisania w stosowną tabelę ceny brutto dla poszczególnych elementów zamówienia. Podsumowanie kwot z tej tabeli daje nam kwotę niestety znowu o ok. 1 zł różną od zadeklarowanej ceny oferty łącznie oraz od ceny wpisanej słownie. Zamawiający nie zawarł w SWZ zapisu dot. wyższości zapisu dla ceny wpisanej słownie, od tej wpisanej liczbowo. Stoimy na stanowisku, że kwota wynikająca z podsumowania poszczególnych asortymentów jest ceną właściwą, natomiast żeby potraktować to jako omyłkę, naszym zdaniem, należałoby wezwać wykonawcę do wyjaśnień, żeby poprzez te wyjaśnienia wiedzieć, jak omyłkę należy potraktować (pytanie też, czy będzie to omyłka rachunkowa, czy pisemna). Kolejnym krokiem, po uzyskaniu wyjaśnień, byłoby zawiadomienie oferenta o poprawieniu omyłki.

Czy taki sposób postępowania jest prawidłowy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX