Czy w przypadku złożenia oryginału pełnomocnictwa do spraw wcześniejszych pracownik organu administracji publicznej jest zobowiązany do szukania pełnomocnictwa w aktach które są już przekazane do archiwum?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Karciarz Mateusz
Odpowiedzi udzielono: 25 lipca 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma chce u nas rejestrować pojazdy. Złożyła 5 wniosków o rejestrację i złożyła 1 pełnomocnictwo w oryginale ogólne do wszystkich czynności związanych z rejestracją. Zgodnie z art. 33 § 3 K.p.a. "Pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa. Adwokat, radca prawny, rzecznik patentowy, a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie. Organ administracji publicznej może w razie wątpliwości zażądać urzędowego poświadczenia podpisu strony".

Czy w związku z powyższym w tym przypadku powinniśmy przyjąć oryginał do jednego wniosku, a do pozostałych wniosków zażądać odpisów pełnomocnictwa? Czy w przypadku złożenia w przyszłości kolejnych wniosków w aktach sprawy powinno być załączone pełnomocnictwo w oryginale bądź odpis, np. notarialny? Czy w przypadku złożenia oryginału pełnomocnictwa do spraw wcześniejszych, już zakończonych decyzją, pracownik jest zobowiązany do szukania pełnomocnictwa w aktach które są już przekazane do archiwum?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX