Czy w przypadku otrzymania informacji od pracownika urzędu że doszło u niego do zachorowania na salmonellozę pracodawca powinien powiadomić inspektora sanitarnego?
PYTANIE
Czy w przypadku otrzymania informacji od pracownika urzędu, że doszło u niego do zachorowania na salmonellozę, pracodawca powinien zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 22.04.2005 r. w sprawie szkodliwych czynników biologicznych dla zdrowia w środowisku pracy oraz ochrony zdrowia pracowników zawodowo narażonych na te czynniki, powiadomić inspektora sanitarnego o tej sytuacji oraz podjąć inne kroki wskazane w tym rozporządzeniu?
W załączniku nr 2 do tego rozporządzenia znajduje się wykaz prac narażających pracowników na działanie czynników biologicznych. Zgodnie z naszą oceną ryzyka zawodowego pracownicy narażeni są na czynniki biologiczne w postaci wirusów np. grypy, jelitówki, koronawirusa. Nie ma informacji o salmonelli. Poza tym brak jest zawodowego narażenia na bakterię salmonelli.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX