Czy umowę z przeniesieniem praw autorskich należy amortyzować?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Różycki Karol
Odpowiedzi udzielono: 6 marca 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka nabywa usługę promocyjną (nagranie filmiku przez influencerkę reklamującego produkt spółki (bateria kuchenna) wraz i publikacją na profilu twórcy (Instagramie). Celem usługi są wyłącznie działania promocyjne produktu spółki (baterii kuchennej). Wartość nabycia praw autorskich/licencji udzielonych spółce bezterminowo zostaje wliczona w wynagrodzenie za usługę promocyjną (bez wydzielania). Wartość usługi od 4500 zł do ok. 15.000 zł – tj. powyżej kwoty dającej prawo do jednorazowego zaliczenia w koszty spółki (pow. 3500 zł, tj. wartość kwalifikująca do WNIP w spółce). Spółka zamierza korzystać z usługi promocyjnej powyżej 1 roku.

Czy jeśli w umowie nastąpi przeniesienie praw autorskich do tego filmiku na spółkę lub udzielenie licencji spółce na korzystanie z filmiku, to czy biorąc pod uwagę powyższe, należy taką usługę zakwalifikować jako nabycie wartości niematerialnej i prawnej podlegającej amortyzacji, czy zaliczyć bezpośrednio do kosztów promocji i reklamy?

Jeśli WNIP to jaki okres amortyzacji przyjąć?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX