Czy spółka może mieć pewność, że w okresie po 36 miesiącach od wejścia w życie ustawy 10H nie zostały wydane żadne WZ i PnB dla funkcji mieszkaniowej?
PYTANIE
MPZP został uchwalony w 2008 r. Przewiduje możliwość lokalizowania elektrowni wiatrowych, jednak nie została w nim określona maksymalna wysokość EW. Wskazano jedynie maksymalną wysokość wieży/masztu. Spółka w 2021 r. uzyskała PnB, w których wskazano wysokość maksymalną turbin wiatrowych (170 m npt). W toku postępowania spółka wykazała spełnianie warunku 10H od zabudowy mieszkaniowej (MPZP nie obejmuje całego terenu w granicach 10H od EW), w tym wydane WZ i PnB dla funkcji mieszkaniowej/budynków o funkcji mieszanej. 2. Organy powinny przestrzegać zasady odległościowej.
Ale czy spółka może mieć pewność, że w okresie po 36 miesiącach od wejścia w życie ustawy 10H nie zostały wydane żadne WZ i PnB dla funkcji mieszkaniowej/budynków o funkcji mieszanej w ustawowej odległości od planowanej lokalizacji turbin wiatrowych?
Czy organy właściwe do wydawania tych decyzji mają wiedzę o wydanym PnB dla elektrowni wiatrowej – czyli czy starostwo i gmina dokonują weryfikacji wydanych PnB dla elektrowni wiatrowych?
3. Czy w przypadku kiedy jednak zostały wydane decyzje WZ/PnB dla funkcji mieszkaniowej/budynków o funkcji mieszanej w terminie po 36 miesiącach od wejścia w życie ustawy odległościowej - pomimo wydanych PnB dla elektrowni wiatrowych - decyzje te zostały wydane z rażącym naruszeniem prawa (w odpowiedzi na zadane pytanie ze strony Autora odpowiedzi)?
Czy wydanie takiej decyzji może stanowić zostać uznane za rażące naruszenie prawa, które zgodnie z art. 156 § 1 pkt 2 ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego – dalej k.p.a. skutkuje stwierdzeniem nieważności decyzji)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX