Czy spółka będąca grupą zakupową w branży FMCG reprezentująca uczestników grupy zakupowej w kontaktach handlowych z kontrahentami powinna zawrzeć umowy o współadministrowaniu z tymi kontrahentami?
PYTANIE
Czy spółka będąca grupą zakupową w branży FMCG reprezentująca uczestników grupy zakupowej w kontaktach handlowych z kontrahentami powinna zawrzeć umowy o współadministrowaniu z tymi kontrahentami?
Grupa Zakupowa zrzesza sklepy, negocjuje umowy handlowe z producentami i dystrybutorami - kontrahentami, na warunkach których te sklepy mogą się zaopatrywać. Z uczestnikiem GZ również podpisana jest umowa główna, która uprawnia spółkę do reprezentacji go przed kontrahentem i do przekazywania danych osobowych i analitycznych kontrahentom oraz do ich aktualizowania. Aktualizowana co miesiąc lista uczestników zgodnie z umową główną jest udostępniana kontrahentom, i odwrotnie, aktualna lista kontrahentów, z którymi spółka ma zawarte umowy, jest przesyłana uczestnikom GZ. Spółka zatem poniekąd jest pośrednikiem w kontaktach handlowych. Kontrahent natomiast przesyła spółce przypisane obroty do danych sklepów w celu rozliczeniowym. Warto jednak nadmienić, że dane sklepu mogły już widnieć w bazach danych kontrahenta przed zawarciem umowy z spółką, ponieważ sklep mógł być jego klientem przed wstąpieniem do GZ. Sklep może również pozostać klientem kontrahenta nawet po ustaniu współpracy kontrahenta z spółką, ale już nie na warunkach umowy zawartej pomiędzy spółką, a kontrahentem.
Czy w takich relacjach następuje współadministrowanie danymi czy jest to udostępnianie danych przez spółkę na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX