Czy rozdzielenie zadań związanych ze zlikwidowanym stanowiskiem pracy między pozostałych pracowników świadczy o pozornej likwidacji stanowiska?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Łyjak Grzegorz
Odpowiedzi udzielono: 12 sierpnia 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w związku ze zmianą regulaminu organizacyjnego jednostki likwiduje stanowisko pracy i wypowiada umowę o pracę członkowi korpusu służby cywilnej zatrudnionemu na umowie o pracę na czas nieokreślony z 12-letnim stażem pracy w tej jednostce. W wypowiedzeniu umowy wpisano, że likwidacja stanowiska wynika ze zmiany regulaminu organizacyjnego jednostki a zadania przypisane do tego stanowiska pracy przejmie inny pracownik zatrudniony w jednostce. Zapisano również, że w okresie wypowiedzenia pracownik ma obowiązek wykorzystać zaległy i bieżący urlop wypoczynkowy a po jego wykorzystaniu będzie zwolniony z obowiązku świadczenia pracy do końca trwania umowy z zachowaniem prawa do wynagrodzenia. Jednostka zatrudnia 2 osoby na umowę o pracę (członków korpusu służby cywilnej), pozostali pracownicy - 47 osób, są zatrudnione na umowach mianowania oraz 2 – komendant i zastępca - na umowę z powołania.

Czy wypowiedzenie nie ma znamion pozornej likwidacji stanowiska pracy, skoro w wypowiedzeniu jest zapis, że zadania przypisane do tego stanowiska przejmie inny pracownik?

Czy pracownik musi wykorzystać urlop wypoczynkowy, czy może napisać wniosek o urlop i pójść na zwolnienie lekarskie?

Czy pracownikowi przysługuje odprawa?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX