Czy rejestr prowadzony przez gminę jest informacją publiczną?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 15 czerwca 2016 r.
Autor odpowiedzi: Kawecka Anna
Odpowiedzi udzielono: 28 lutego 2012 r.

PYTANIE

Do urzędu gminy wpłynął wniosek (e-mail) o "udzielenie informacji dotyczącej listy numerów działek ewidencyjnych (z danych katastralnych) z przypisanymi im adresami nieruchomości (miejscowość, ulica, numer budynku) w formie cyfrowej". W przypadku braku danych w formie cyfrowej, wystosowano prośbę o podanie innej możliwej formy udostępnienia danych, aby można wykorzystać je w celach informacyjnych".

Wnioskodawca żąda udostępnienia informacji w trybie przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej.

Gmina posiada rejestr numeracji adresowej w formie "papierowej", wersja cyfrowa jest sporządzona, natomiast nie jest wersją oficjalną, a jedynie roboczą do celów wewnętrznych.

Czy rejestr prowadzony przez gminę jest informacją publiczną?

Czy udostępnienia tego rejestru jest dopuszczalne?

Kto może mieć wgląd?

W jaki sposób powinno się oficjalnie udostępniać dane i czy tylko do wglądu?

Czy odpisy, wyrysy, kopie, skany itp. wydawać należy bezpłatnie?

Jaka powinna być opłata i w trybie jakich przepisów?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX