Czy przepisy prawa oświatowego pozwalają na wprowadzenie nauczania hybrydowego bez zaleceń SANEPID-u, wynikających z zagrożenia zdrowia?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 26 stycznia 2022 r.
Autor odpowiedzi: Wojtczak Bogusława
Odpowiedzi udzielono: 21 stycznia 2022 r.

PYTANIE

Czy przepisy prawa oświatowego pozwalają na wprowadzenie nauczania hybrydowego bez zaleceń SANEPID-u, wynikających z zagrożenia zdrowia? Organ prowadzący szkoły i placówki oświatowe mając na uwadze znaczne zwiększenie liczby absolwentów szkół podstawowych w roku szkolnym 2022/2023 oraz 2023 i 2024, podjął działania przygotowujące szkoły ponadpodstawowe do zwiększonej rekrutacji i docelowo zwiększonej liczby uczniów w szkołach. Zwyżki te wynikają nie tylko z demografii, ale także z wdrożenia reformy, której efektem jest 1,5 rocznika w szkołach średnich od września 2022 roku oraz wydłużenie okresu nauki w liceach do 4-ech lat oraz w technikach do 5. Zostały podjęte inwestycje związane z remontami oraz budową nowej szkoły, aby zapewnić uczniom komfortowe warunki do nauki. Niestety ze względu na opóźnienia w realizacji dostaw materiałów budowlanych, wykończeniowych oraz wyposażenia szkoły, a także problemy kadrowe na skutek pandemii COVID-19, nie będzie możliwe oddanie budynków do użytku, a organ nie jest w stanie zapewnić dodatkowej lokalizacji. W tej sytuacji nauczanie hybrydowe pozwoliłoby na zmniejszenie liczby uczniów przebywających jednocześnie w budynku i zapewniłoby bezpieczne warunki kształcenia. Jeśli nie nauczanie hybrydowe, to jakie inne rozwiązania byłyby możliwe w tej sytuacji?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX