Czy pracownik zastępujący powinien wszcząć sprawę od początku, a tamto postępowanie zakończyć, czy wydać decyzję pomimo, że upłynęło już prawie 7 miesięcy, a podatnik nie został poinformowany, co w jego sprawie się dzieje?
PYTANIE
W sierpniu 2023 r. zostało wszczęte postępowanie w sprawie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wobec właściciela nieruchomości. Pracownik merytoryczny jednak nie dokończył postępowania, ponieważ zachorował i dopiero teraz w marcu 2024 pracownik wyznaczony do zastępstwa za chorego pracownika jest zobowiązany przejąć jego sprawy w tym kontynuację rozpoczętych postanowień.
Czy pracownik zastępujący powinien wszcząć sprawę od początku, a tamto postępowanie zakończyć (ale na jakiej podstawie?), czy wydać decyzję pomimo, że upłynęło już prawie 7 miesięcy, a podatnik nie został poinformowany, co w jego sprawie się dzieje?
Czy mają tu zastosowanie przepisy art. 35, 36, 38 ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego - dalej k.p.a.?
Co jeśli podatnik nie skorzystał z możliwości przewidzianych art. 37 k.p.a.?
Czy Organ powinien powiadomić podatnika, dlaczego nie zakończył wniesionego z urzędu postępowania administracyjnego?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX