Czy pracownik urzędu gminy może wnioskować do OPS o przekazanie danych, w zakresie imienia i nazwiska wnioskodawcy, adresu zamieszkania oraz liczby osób wchodzących w skład gospodarstwa domowego wnioskodawcy, wszystkich osób, które złożyły wnioski o przyznanie dodatku osłonowego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Łukaszyk Joanna
Odpowiedzi udzielono: 20 stycznia 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy na podstawie art. 6o ust. 1a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach pracownik urzędu gminy może zawnioskować do OPSu o przekazanie danych, w zakresie imienia i nazwiska wnioskodawcy, adresu zamieszkania oraz liczby osób wchodzących w skład gospodarstwa domowego wnioskodawcy, wszystkich osób, które złożyły wnioski o przyznanie dodatku osłonowego?

Informacje te posłużyć mają do weryfikacji złożonych deklaracji śmieciowych.

Czy ww. przepis uprawnia do pozyskania danych w celu ogólnej weryfikacji złożonych w UG deklaracji śmieciowych (co do adresów zamieszkania i liczbę osób zamieszkujących daną lokalizacje), czy może jedynie do pozyskania danych w celu wyjaśnienia określonej deklaracji śmieciowej, co do której są wątpliwości i zostało co do niej wszczęte postępowanie wyjaśniające?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX