Czy pracownik pełniąc czynny dyżur od godz. 23:00 do 7:00 powinien rozpocząć zwykły dzień pracy od godz. 7:00 do 15:30?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 29 września 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Pracownik samorządowy został zobowiązany do pełnienia dyżuru telefonicznego (odbieranie zgłoszeń, ustalanie panujących warunków meteorologicznych) w związku z prowadzeniem akcji przeciwpowodziowej.
Czy zgodnie z art. 132 Kodeksu pracy po skończeniu dyżuru przysługuje prawo do 11 godzin odpoczynku?
Czy pracownik pełniąc czynny dyżur od godz. 23:00 do 7:00 powinien rozpocząć zwykły dzień pracy od godz. 7:00 do 15:30?
Czy pełnienie czynnego dyżuru telefonicznego wpisuje się w definicję konieczności prowadzenia akcji ratowniczej zgodnie z art. 132 § 2 Kodeksu pracy?
Jak rozumieć równoważny okres odpoczynku w brzmieniu art. 132 § 3 Kodeksu pracy na podstawie przypadku opisanego powyżej?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX