Czy poprawne jest przyjęcie, że bon rabatowy nie spełnia definicji bonu, który podlega wykazaniu w JPK?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Zaniewicz Edyta
Odpowiedzi udzielono: 19 grudnia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka będzie emitować bon na zniżkę na towary dystrybuowane w Polsce przez spółkę, ale towary sprzedawane przez sieć dealerów. Bon będzie przekazywany klientom, którzy zgłosili się do spółki po dokument duplikat świadectwa zgodności. Taki klient otrzyma takie świadectwo odpłatnie i przy okazji dostanie voucher na zniżkę na towary, które spółka sprzedaje dealerom. Klient będzie miał pół roku na wykorzystanie vouchera. Klient zrealizuje rabat u dealera, bo od niego nabywać będzie towar objęte zniżką. Przy czym część tego rabatu będzie pochodzić od spółki, a część od samego dealera = on poniesie ciężar tej części rabatu. Klient nie będzie tego mógł odczytać z vouchera - on będzie widział łączny rabat na voucherze przyznany przez oba podmioty.

Czy, kto i kiedy powinien wykazać bon na zniżkę w pliku JPK, czy spółka czy dealer?

Czy poprawne jest przyjęcie, że bon rabatowy nie spełnia definicji bonu, który podlega wykazaniu (specjalne oznaczanie) w JPK?

Możemy przyjąć, że towary których dotyczy zniżka są objęte jednolitą stawką VAT.

Rozliczenie między spółka a dealerem będzie się odbywać za pomocą faktury za towar faktury korygującej, gdy klient skorzysta z vouchera i otrzyma od dealera rabat.

Dealer będzie na tej podstawie żądać rabatu od spółki w części dot. zniżki przyznanej przez spółkę - czy to poprawne działanie?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX