Czy podstawą orzekania organu w sprawie wniosku o umorzenie bądź rozłożenie na raty opłaty podwyższonej za wydobywanie kopaliny bez wymaganej koncesji stanowi ustawa o finansach publicznych czy ordynacja podatkowa?
PYTANIE
Kwestie uiszczania opłat podwyższonych reguluje ustawa z 9.06.2011 r. Prawo geologiczne i górnicze - dalej pr.geol. Zgodnie z art. 141 pr.geol. wpływy z tytułu opłat, o których mowa w niniejszym dziale, w 60% stanowią dochód gminy, na terenie której jest prowadzona działalność, a w 40% dochód NFOŚiGW. Do opłat, o których mowa w niniejszym dziale, stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z 29.08.1997 r. Ordynacja podatkowa - dalej o.p. dotyczące zobowiązań podatkowych. Określone tymi przepisami uprawnienia organów podatkowych przysługują wierzycielom. Wierzycielami są odpowiednio gmina, powiat, województwo oraz NFOŚiGW. Decyzję określającą wysokość opłaty podwyższonej za wydobywanie kopaliny bez wymaganej koncesji wydał organ nadzoru górniczego.
Czy podstawą orzekania organu gminy w sprawie wniosku o umorzenie bądź rozłożenie na raty opłaty podwyższonej za wydobywanie kopaliny bez wymaganej koncesji stanowią przepisy ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych czy ordynacja podatkowa?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX