Czy podatnik prawidłowo rozliczył naprawę wadliwych towarów?
PYTANIE
Spółka polska współpracuje z firmą ze Stanów Zjednoczonych - importujemy towary i sprzedajemy je na terenie Polski. Zgodnie z umową, jesteśmy zobowiązani w imieniu producenta do wsparcia producenta w przypadku gwarancji udzielanych klientom na zakupiony towar (części lub maszyny). Klient informuje nas o wadliwej części lub wadliwym działaniu maszyny. Nasi serwisanci dokonują oceny sprzętu i jeżeli uznają, iż reklamacja jest zasadna, wysyłają taką informację do producenta. W momencie, kiedy producent również uznaje reklamację, wymieniamy klientowi części w maszynie wraz z usługą montażu lub jeżeli jest to pojedynczy towar, wydajemy towar wolny od wad (z naszego magazynu). Jednocześnie wysyłamy informację do producenta odnośnie dostarczonych części (wcześniej zaimportowanych od niego i leżących na magazynie) i przepracowanych w związku z wymianą roboczogodzin (w przypadku urządzeń) lub tylko wydanych towarów w przypadku części. Na tej podstawie dostawca wystawia nam credit note, którą uznaje nas za wydany przez nas towar oraz uznaje nas za liczbę przepracowanych roboczogodzin (w przypadku urządzeń).
Jak w świetle ustawy o VAT po zmianach od 1 kwietnia powinna być rozliczana taka nota?
Czy w przypadku reklamacji działania urządzenia wartość uznanych na nocie towarów i ilość roboczogodzin będzie stanowiła łącznie świadczenie usług i powinna być wykazywana w deklaracji VAT-7 w poz. 21?
Czy powinno być to rozliczane osobno?
Od przekazanych towarów odprowadzony VAT na fakturze wewnętrznej natomiast usługi wykazywane jako świadczenie usług na ruchomym majątku.
A może czynność ta w ogóle nie rodzi żadnego obowiązku podatkowego?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX