Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Kamiński Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 17 października 2011 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Przedmiotem działalności naszej spółki jest świadczenie usług spedycyjnych. W zależności od zapotrzebowania konkretnego klienta, rodzaj i ilość usług wchodzących w skład wykonywanych usług spedycyjnych mogą się różnić. Szczegółowy zakres usług spedycyjnych świadczonych na rzecz konkretnych klientów jest zawarty w umowie bądź zleceniu spedycyjnym. Rozliczenie za usługę spedycyjną następuje natomiast według cennika za poszczególne czynności spedytora odrębnie.

Dla klienta firmy wszystkie czynności wykonane przez spedytora stanowią elementy jednej, kompleksowej usługi, natomiast spedytor dla celów kalkulacyjnych na fakturze wyszczególnia obok usług transportowych wszystkie dodatkowe czynności jako odrębne pozycje fakturowe.

Czy spółka postępuje prawidłowo stosując obniżoną stawkę VAT 0% w transporcie międzynarodowym związanym z importem towarów na usługi THC - Terminal Handling Charge, tj. opłaty portowe/terminalowe związane z przejściem kontenera przez port, m.in. opłata przeładunkowa, w przypadku niewliczenia kwoty usługi do wartości celnej z tytułu importu usług, powołując się na art. 83 ust. 1 pkt 9 i 9a ustawy z dnia 11 marca 2011 r. o podatku od towarów i usług, po pierwsze w przypadku kiedy zlecenie dotyczy usługi transportowej wraz z THC oraz kiedy zlecenie dotyczy tylko i wyłącznie usług portowych?

Spółka posiada również wszelkie dokumenty, na podstawie których można stwierdzić, iż ładunkiem jest towar importowany z kraju trzeciego, tj. list przewozowy CMR, dokument spedytorski – konosament, oraz że usługi zostały wykonane na terenie portu morskiego.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów prezentację