Czy podatnik ma możliwość anulowania faktur w sytuacji, gdy usługa nie była faktycznie wykonana i podatnik ma dowody, że usługa w stosunku do danego podmiotu została zawieszona lub wyłączona?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 czerwca 2021 r.
Autor odpowiedzi: Kłos Piotr
Odpowiedzi udzielono: 26 czerwca 2019 r.

PYTANIE

W Spółce X sp. z o.o. faktury za świadczone usługi dostawy internetu wystawia automat. W przypadku zaległości, likwidacji firmy klienta lub z innych przyczyn usługi są zawieszane/wyłączane. Wówczas pracownik spółki winien manualnie odznaczyć w programie, aby faktury nie były wystawiane. Ostatnio spółka ustaliła, że występują faktury wystawione dla klientów, dla których nie powinny być wystawione, bo usługa została zawieszona albo jeszcze gorzej, są przypadki gdy faktury są wystawiane na nieistniejące już podmioty. Są też sytuacje faktury były nadal niesłusznie wystawiane na podmioty istniejące jeszcze wtedy gdyby były wystawiane, ale obecnie już nie istnieją. Te wszystkie faktury zostały zaksięgowane.

Jak w tej sytuacji postąpić?

Dla klientów którzy istnieją spółka planuje wystawić faktury korygujące.

Jaką podać przyczynę?

Co w przypadku faktur wystawionych na podmioty nieistniejące lub takie, które ostatnio się zlikwidowały?

Czy można wystawić faktury korygujące?

Czy można anulować faktury jeśli podmiot nie istniał w momencie ich wystawienia jako faktury puste, skoro zostały zaksięgowane?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX