Czy pierwszą wpłatę od Naczelnika Urzędu Skarbowego należy zaliczyć na poczet opłaty za wydanie postanowienia o nałożeniu grzywny w celu przymuszenia, a pozostałą część z przekazanej kwoty zaliczać na poczet grzywny?
PYTANIE
Pytanie dotyczy zasad zaliczania przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego wpłat przekazywanych przez Naczelnika Urzędu Skarbowego ściągniętych w ramach postępowania egzekucyjnego należności pieniężnych od zobowiązanego.
PINB nałożył grzywnę w celu przymuszenia na zobowiązanego do wykonania nakazu rozbiórki. Po bezskutecznym upływie terminu do uiszczenia grzywny oraz braku wykonania obowiązku, PINB sporządził tytuł wykonawczy należności pieniężnej i przekazał Naczelnikowi Urzędu Skarbowego w celu przymusowego ściągnięcia nałożonej grzywny. W przekazanym do egzekucji Naczelnikowi Urzędu Skarbowego tytule wykonawczym wskazana również była kwota opłaty za wydane postanowienie o nałożeniu grzywny. Naczelnik Urzędu Skarbowego w toku postępowania egzekucyjnego w administracji należności pieniężnych ściągał i przekazywał wierzycielowi (PINB) wyegzekwowane kwoty. Strona przed ściągnięciem całej kwoty wykonała obowiązek i wystąpiła do organu o umorzeniu pozostałej nieuiszczonej i nieściągniętej grzywny.
Czy pierwszą wpłatę od Naczelnika Urzędu Skarbowego należy zaliczyć na poczet opłaty za wydanie postanowienia o nałożeniu grzywny w celu przymuszenia, a pozostałą część z przekazanej kwoty zaliczać na poczet grzywny?
Czy wierzyciel (PINB) powinien w pierwszej kolejności przekazywane wpłaty zaliczać na poczet grzywny, a dopiero na końcu ewentualnie ostatnią wpłatę zaliczyć na poczet opłaty za wydane postanowienie o nałożeniu grzywny?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX