Czy organ ustanowiony do załatwiania spraw powinien wydać pracownikom upoważnienia do załatwiania spraw w jego imieniu, czy określenie zakresu czynności jest wystarczający?
PYTANIE
Pracownik w ramach powierzonych obowiązków ma rozpatrywać wnioski (zgłoszenia), prowadzić postępowania administracyjne oraz przygotowywać decyzje, postanowienia lub pisma w sprawie:
a. pozwoleń na budowę (przygotowanie rozstrzygnięcia, uprawomocnienie decyzji, przekazanie do PINB-u itp.),
b. zgłoszeń (adnotacja o milczącej zgodzie lub przygotowanie postanowienia/sprzeciwu),
c. odstępstw od przepisów techniczno – budowlanych (przygotowanie wniosku o upoważnienie),
d. rozstrzygnięcia o niezbędności wejścia,
e. wydawania zaświadczeń (o samodzielności, o posiadanych dokumentach lub w trybie art. 30 ust. 5aa ustawy - Prawo budowlane), itp.
Czy organ ustanowiony do załatwiania spraw ma wydać pracownikom dodatkowo upoważnienia do załatwiania ww. spraw w jego imieniu?
Czy zakres czynności nie wystarcza do poświadczania za zgodność dokumentów pozostawianych w aktach spraw powierzonych mu do realizacji?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX