Czy określenie: "nie powinny być większe niż..." oznacza, że nie powinno, ale w wyjątkowych sytuacjach pochylenie drogi może być większe, czy należy traktować to jako twardy zakaz?
PYTANIE
Czy użyte w § 62 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z 2.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. z 2016 r. poz. 124) – dalej r.w.t.d.p.("Pochylenia podłużne i poprzeczne drogi z pierwszeństwem przejazdu w miejscu występowania skrzyżowania nie powinny być większe niż 3% w wypadku dróg klasy S i GP, 3,5% - w wypadku dróg klasy G i Z oraz 4% - w wypadku dróg klasy L i D. Na skrzyżowaniu poza terenem zabudowy dopuszcza się pochylenia drogi odpowiednio 4%, 5% i 6%."), określenie: "nie powinny być większe niż..." oznacza, że nie powinno, ale w wyjątkowych sytuacjach może być większe, czy należy traktować to jako twardy zakaz i w żadnym przypadku wartość pochylenia nie może być większa?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX