Czy odmowa przyjęcia przez klienta zmiany oprocentowania terminowej lokaty oszczędnościowej skutkuje tym, że bank nie może zmienić tego oprocentowania w dacie przez niego wskazanej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Rogoń Dominika
Odpowiedzi udzielono: 21 kwietnia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy odmowa przyjęcia przez klienta zmiany oprocentowania terminowej lokaty oszczędnościowej skutkuje tym, że bank nie może zmienić tego oprocentowania w dacie przez niego wskazanej?

Bank prowadzi na rzecz klienta rachunki terminowych lokat oszczędnościowych na podstawie jeden umowy ramowej. W ramach tej umowy na podstawie dyspozycji klienta bank otwiera rachunki lokat do których wydaje potwierdzenie ich otwarcia z parametrami tych lokat (rodzaj lokaty, waluta lokaty, kwota lokaty, wysokości oprocentowania środków na lokacie, typ oprocentowania, okres umowny utrzymywania lokaty, termin kapitalizacji odsetek, skutek zerwania lokaty przed upływem okresu umownego). Rachunki nie są rachunkami płatniczymi w rozumieniu ustawy o usługach płatniczych oraz rachunki mają zmienne oprocentowanie. Regulamin terminowych lokat oszczędnościowych stanowi, że Bank zobowiązany jest na co najmniej 14 dni przed proponowanym dniem wejścia w życie zmiany oprocentowania, poinformować Posiadacza rachunku lokaty w formie pisemnej o tej zmianie wraz z podaniem informacji o przyczynie zmiany, możliwości i terminie złożenia na piśmie przez Posiadacza rachunku oświadczenia o odmowie przyjęcia zmian. Jeżeli Posiadacz rachunku lokaty przed proponowanym dniem wejścia w życie zmiany oprocentowania lokaty nie złoży oświadczenia o odmowie przyjęcia zmiany – uznaje się, że zmiana została przyjęta przez Posiadacza rachunku lokaty obowiązuje od dnia wejścia w życie tej zmiany, natomiast jeżeli złoży oświadczenie o odmowie przyjęcia zmiany – jest to równoznaczne z rozwiązaniem umowy, z zachowaniem 30 dniowego okresu wypowiedzenia licząc od dnia wpływu oświadczenia do Banku, a rachunki lokat otwarte w ramach wypowiedzianej Umowy prowadzone są do końca okresu, na jaki zostały założone bez możliwości ich odnowienia na kolejny okres, o ile Posiadacz rachunku nie złoży dyspozycji wypłaty środków przed upływem okresu umownego.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX