Czy należy przyjąć, że wszystko, co związane z gospodarowaniem odpadami na placu budowy drogi, zaliczonej do przedsięwzięć znacząco oddziałujących na środowisko, a wymagającym zezwolenia, podlega załatwieniu przez marszałka?
PYTANIE
Podczas budowy drogi ekspresowej zaliczonej do przedsięwzięć zawsze znacząco oddziałujących na środowisko (decyzję środowiskową wydał RDOŚ) będą powstawały duże ilości odpadowych mas ziemnych (gleba, materiał z wykopów i drążenia tunelu o kodach 17 05 06 i 17 05 04). Wykonawca planuje przetwarzać te odpady w procesie R12 (obejmującym: oględziny, kruszenie, rozdrabnianie, kondycjonowanie, ujednorodnianie składu granulometrycznego i chemicznego) na placu budowy (na działkach objętych ZRID-em wchodzących w skład placu budowy). Z wniosku wynika, że po tym procesie odpad (a w zasadzie produkt po utracie statusu odpadu jak go kwalifikuje wnioskodawca) od razu wyjeżdża z budowy do innych miejsc wykorzystania (rekultywacje, utwardzenia, podbudowy itp.).
Czy zatem mając na uwadze art. 41 ust. 6 ustawy z 14.12.2012 r. o odpadach – dalej u.o., należy przyjąć, że wszystko, co związane z gospodarowaniem odpadami na placu budowy drogi zaliczonej do przedsięwzięć zawsze znacząco oddziałujących na środowisko (w tym konkretnym przypadku odzysk), a wymagającym zezwolenia, podlega załatwieniu przez marszałka województwa?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX