Czy można pomyłkę polegającą na powieleniu wszystkich informacji z decyzji na zbieranie odpadów zamiast na przetwarzanie zakwalifikować pod oczywistą omyłkę pisarską?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Nieć Anna
Odpowiedzi udzielono: 30 lipca 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Właściciel firmy zmarł, natomiast żona ustanowiła się zarządcą sukcesyjnym firmy, której był on właścicielem, aby móc nieprzerwanie kontynuować działalność firmy.

Jako nowy zarządca sukcesyjny wystąpiła z wnioskiem do organu o potwierdzenie możliwości wykonywania decyzji związanej z przedsiębiorstwem (oddzielna na zbieranie, oddzielna na przetwarzanie odpadów). Organ wydał dwie decyzje potwierdzające możliwość wykonywania decyzji, jednakże w drugiej decyzji dotyczącej przetwarzania odpadów wkradł się błąd, o czym poinformował sam zarządca sukcesyjny drogą telefoniczną.

Według organu błąd w decyzji jest znaczny, mianowicie: w pkt I decyzji jest wyraźnie napisane, że organ potwierdza możliwość wykonywania poprzedniej decyzji przez zarządcę sukcesyjnego i tu wszystko jest w porządku, natomiast w pkt II organ pisze, cyt. "pozostałe pkt decyzji pozostają bez zmian:"

Po czym w dalszej treści decyzji zamieszczone są wszystkie informacje dotyczące nie przetwarzania, lecz zbierania odpadów (omyłka polegająca na powieleniu wszystkich informacji z decyzji na zbieranie odpadów, zamiast na przetwarzanie). W uzasadnieniu dotyczy już właściwej decyzji, czyli na przetwarzanie.

Co w zaistniałej sytuacji powinien zrobić organ?

Czy można zaistniały błąd zakwalifikować pod oczywistą omyłkę pisarską zgodnie z art. 113 ustawy z 14.06.1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r. poz. 735) - dalej k.p.a.?

Nadmieniam, że zarządca sukcesyjny nie zmieniał w decyzjach nic (kody nie były dodawane, nie zmieniały się ilości, itd.)

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX