Czy likwidacja oddziału zobowiązuje do aktualizacji CIT-ST?
PYTANIE
Spółka akcyjna posiada oddział (zakład) firmy na terenie innej gminy, w związku z czym składała do urzędu skarbowego informację CIT-ST i CIT-ST/A. Z dniem 30.04.2022 r. oddział (zakład) zostanie zlikwidowany, a pracujący w nim pracownicy zostaną przeniesieni do siedziby spółki.
Czy w tej sytuacji, w związku z likwidacją oddziału spółka powinna złożyć CIT-ST?
Jeśli tak, to w jakim terminie?
W dniu 31.12.2022 spółka nie będzie posiadała już oddziału, a więc przepisy ustawy nowelizującej (art. 28 ust. 1) z których wynika, że: "Podatnicy posiadający zakłady (oddziały) położone na obszarze jednostki samorządu terytorialnego innej niż właściwa ze względu na ich siedzibę są obowiązani składać do urzędu skarbowego, w terminie do 31 marca każdego roku, informację, według ustalonego wzoru, zawierającą wykaz zakładów (oddziałów) oraz liczbę osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, świadczących pracę w poszczególnych zakładach (oddziałach) ze wskazaniem jednostek samorządu terytorialnego, na których obszarze są położone (CIT-ST), według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego" nie będą jej już dotyczyć.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX