Czy koperta z naklejoną lub nadrukowaną etykietą adresową, etykieta oderwana z kartonu oraz karton z etykietą mogą być traktowane jako dokument a nie opakowanie?
PYTANIE
Przedsiębiorca X prowadzi serwis urządzeń. Otrzymuje produkty do naprawy od swoich klientów w formie przesyłek (koperty, kartony z etykietami). Jednocześnie jest obowiązany do przestrzegania RODO / zapewnienia poufności danych swoich klientów. W związku z tym otrzymane od nich zużyte koperty oraz etykiety z danymi adresowymi przekazuje do profesjonalnej firmy Y zajmującej się niszczeniem tych danych, po czym otrzymuje fakturę za wykonaną usługę. X nie wystawia KPO przekazując etykiety / koperty jako dokumenty do zniszczenia a nie jako odpady opakowaniowe. Zniszczone dokumenty - opakowania nie wracają już do X. Y po zniszczeniu przekazuje je uprawnionemu odbiorcy odpadów.
Czy koperta z naklejoną lub nadrukowaną etykietą adresową, etykieta oderwana z kartonu (opakowania) oraz karton z etykietą mogą być traktowane jako dokument a nie opakowanie?
Czy etykiety i koperty mogą być przekazywane do innego podmiotu celem zniszczenia jako dokumenty a nie odpady z pominięciem KPO?
Czy są to odpady już w momencie przekazywania przez X do Y, czy stają się odpadami dopiero po zniszczeniu przez Y?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX