Czy jeżeli administrator zgodnie z przyjętą u siebie procedurą wydaje pisemne upoważnienia do przetwarzania danych osobowych ma obowiązek wskazywać w nich stanowiska określone w ustawie o strażach gminnych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kucharski Dominik
Odpowiedzi udzielono: 12 września 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zgodnie z art. 8a ustawy o strażach gminnych w Straży wyodrębnia się stanowiska strażnicze. Jest ich 16 poczynając od aplikanta, a kończąc na komendancie. We wniosku o nadanie uprawnień dostępu do danych osobowych złożonym w trybie art. 41 ustawy o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości (dalej UODOZP) należy wskazać "stanowisko". Ustawa nie zawiera wymogów nadania/wydania druku upoważnienia, bowiem zatwierdzony przez administratora wniosek o nadanie uprawnień uznaje się za nadanie takiego upoważnienia. Co więcej w prowadzonej na podstawie art. 42 UODOZP ewidencji administrator nie musi wskazywać stanowiska.

Czy jeżeli administrator zgodnie z przyjętą u siebie procedurą wydaje pisemne upoważnienia (by upoważniony wiedział do czego jest uprawniony) nie ma obowiązku podawać w nich stanowiska?

Czy jeżeli jednak ma obowiązek wskazania stanowiska, to musi to być stanowisko określone w ustawie o strażach gminnych (art. 8a) czy może przyjąć inną definicję stanowiska np. powiązaną z zakresem realizowanych zadań - funkcjonariusz, funkcjonariusz pełniący służbę w rejonie, funkcjonariusz prowadzący czynności wyjaśniające w sprawie o wykroczenia/oskarżyciel publiczny, funkcjonariusz pełniący służbę dyżurną, itp.?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX